Header Ads

Aliexpress - urmarire comanda si livrare


In contul tau poti vedea toate comenzile apasand pe "My orders". In partea de sus (1) poti selecta ce comenzi doresti sa vezi (cele care asteapta plata, care asteapta sa fie expediate, care sunt pe drum sau cele pentru care ai deschis disputa). Tot aici poti vedea si daca ai primit vreun mesaj de la vanzatori.
In poza poti observa statului unei comenzi finalizate (2), statulul unei comenzi ce asteapta sa fie platita (3) si al uneia care asteapta sa fie expediata (4)


Poti anula o comanda, atata timp cat nu a fost inca expediata. Se poate intampla sa te razgandesti sau vanzatorul sa te anunta ca produsul nu mai este pe stoc. E bine sa anunti vanzatorul inainte - e posibil sa fi expediat comanda si sa nu fi actualizat statusul. 

Pentru a anula o comanda poti apasa butonul din dreapta comenzii "Cancel order" sau din detaliile comenzii "Request Order Cancellation" (Poza 5). Se va deschide o fereastra in care selectezi motivul anularii comenzii (Poza 6). Iti recomand sa alegi prima optiune, indiferent de motiv. Oricare alta varianta il penalizeaza pe vanzator, iar acesta daca nu accepta rapid anularea comenzii, vei astepta cateva saptamani. E bine sa nu il "superi" :)

Odata comanda anulata, banii iti vor fi returnati in cont in cateva zile.

Poza 5

Poza 6
Produsele vor fi expediat in colete mici, de cel mult 2 Kg. Daca produsele comandate de tine de la acelasi vanzator depasesc aceasta greutate, vei primi mai multe colete.
In momentul in care o comanda este expediata, in dretul ei va aparea butonul "Track order" (Poza 7). Daca tii mouse-ul peste acesta, iti va aparea status-ul comenzii. Daca nu apare nimic, nu este inca timpul sa iti faci griji. Pentru coletele cu valori mici, vanzatorii trimit coletul fara numar de urmarire. Vei afla ca au sosit in momentul in care esti avizat de la posta sa le ridici.



Fiecare vanzator se angajeaza sa expedieze coletul intr-o anunmita perioada de timp de la efectuarea comenzii, ce apare pe pagina de prezentare a fiecarui produs. Daca nu bifeaza ca a expediat comanda in acel interval de timp, comanda se anuleaza de la sine, iar Aliexpress iti returneaza banii. Sunt vanzatori, care pentru a nu pierde o comanda, bifeaza ca au expediat-o si ofera un numar de urmarire fals. E posibil sa puna coletul ulterior si sa revina (sa nu) cu un nou numar de urmarire. Sunt care pun un numar de urmarire de la un alt colet trimis tot catre Romania. Tu vezi ca este pe drum si, cand ajunge in tara, constati ca este la alt oficiu postal si nu pe numele tau. Se pot intampla multe situatii, dar, nu pierzi decat timp si bani blocati o perioada. Oricum, cei mai multi vanzatori sunt corecti.


Poti verifica starea coletului, dupa ce intra in tara, aici: http://www.posta-romana.ro/track-trace.html?page=track-trace. Din cand in cand, poti introduce codurile sa vezi daca au intrat coletele in tara.

Termenul standard de livrare este de 60 zile. Intotdeauna poti vedea cat timp mai ai. (Poza 8 - 1). Coletul ajunge in Romania, de obicei, intre 2 - 4 saptamani. Exista si situatii rare in care poate intarzia mai mult.

Cand acest termen se apropie de sfarsit vei primi si un mail care sa te anunte. Daca nu ai primit produsul, trebuie sa deschizi disputa (Poza 8 - 2). Mai multe detalii despre deschiderea disputei aici: Deschidere disputa si acordare feedback Daca a expirat acest timp si nu ai deschis disputa se considera ca ai primit produsul si totul e ok. Aliexpress va vira banii vanzatorului.

Poza 7

Poza 8
Multe persoane intreaba unde vor sosi coletele.
In mod normal, coletele cu valoare declarata mai mica de 10 euro ajung la posta normala sau, chiar sunt aduse de postas, direct in cutia postala.

La posta normala mergi doar cu buletinul, eventual si cu avizul. Coletele pot fi ridicate de oricine care sta la aceeasi adresa. 

La posta vamala este posibil sa te intrebe ce ai in colet, cat a costat, sa deschida coletul in prezenta ta, chiar sa iti ceara documente care sa justifice valoarea, daca ei considera ca produsul este mult mai scum decat este declarat.

Vanzatorii trimit coletele cu valoare mica, pana in 10 $, indiferent de valoarea reala. foarte rar se intampla sa puna o valoare mai mare. Dar nu vorbesc aici despre produse scumpe (telefoane, IT, electronice si electrocasnice, etc.).

In mod normal, pentru valoare peste 10 Euro pe colet se plateste TVA, iar pentru valoare mai mare de 150 Euro se platesc si taxe vamale.

Pentru cei care doresc sa evite drumurile la posta vamala, pot semna un contract cu Declarantii Vamali. Cand primesc colete in vama, vor solicita pe mail dovada platii, vor face ei vamuirea si vor trimite coletul la posta de care apartii. Acest serviciu costa 20 lei, fata de 8 lei cat costa daca te duci tu la posta vamala. de multe ori, tinand cont de drumul si timpul economisit, chiar se merita. Aceasta este adresa de email unde pot fi contactati: declaranti.vamali@posta-romana.ro

Livrarea prin curier
Pentru coletele de valoare mare, voluminoase si/sau grele, multi vanzatori de pe aliexpress recomanda livrarea prin curier, de obicei, DHL.Uneori ofera livrare gratuita, alteori este contra cost.
Daca alegeti aceasta varianta, luati in calcul ca, mai mult ca sigur, nu veti scapa de plata TVA-ului si, daca este cazul, a taxelor vamale. Pentur a va face singuri vamuirea, aveti nevoie de un cod EORI. Nu se obtine greu, dar aveti drumuri de facut si timp pierdut. Daca doriti sa va faca DHL vamuirea, va va costa cam 100 lei comisionul lor, pe langa taxele platite.

Pentru orice alte nelamuriri ma poti intreba prin comentarii la aceasta postare, prin comentarii/ mesaje pe Facebook sau prin formularul de contact.

Citeste si:

1. Ce este Aliexpress? Creare conT

2. Cautare produse

3. Wishlist, comanda si plata

5. Deschidere disputa si acordare feedback


Viziteaza aici site-ul Aliexpress